Nyheter

Nu på lördag 9 augusti är dags igen, arbetsdag. Höstens första.

samling vid Sunds hamn kl 9 och jobb fram till 12 varpå det i vanlig ordning bjuds på grillad korv och dryck.

Det är planerat att fortsätta med olika saker vid källviksudd men även slyröjning i slänten från kanlvägen mot sundshamn. Arbetsledarna berättar mer. 
Oömma kläder är att föredra 

 

Välkomna

 

/styrelsen

Ett par tomtägare har tittat efter på aggregatet och det finns några små hål i täckplåten som stenarna ligger på. En extra plåtbit har lagts över hålen och läckaget har minskat men är troligen inte helt noll. Det går att basta men man bör veta att det finns en liten risk att det ryker in. Tids nog får nog aggregatet eller hela bastun bytas mot en modern variant

/Styrelsen

Bastuaggregatet är inte helt ok sedan i vart fall måndags 28 juli, det ryker in genom stenarna när man tänder papper. Dock går det mesta av röken rätt väg genom skorstenen.

Den som känner sig manad får gärna gå ner och lyfta bort stenarna och se efter om det rostat hål. Ta gärna några foton och mejla styrelsen så kan vi besluta om åtgärd efter det.

Det kan även vara stopp i luftintaget undertill. Som sagt, status på aggregatet är oklart då bastun är allas ansvar då ingen specifik är utpekad.

/Styrelsen

Efter senaste tidens kraftiga regn uppmanar vi alla att se till sin båt, gärna grannens också om de är borta.

/Styrelsen

Simskolan och avslutningen

Vilken avslutningsvecka simskolan har haft. Fantastiskt varmt, soligt och skönt inte bara i luften utan även i vattnet. 25-26 grader säger termometern vid bryggan.

Med tanke på skriverier i tidningar och nyheterna på tv om olyckor vid vatten är  det fantastiskt att vi kan rusta framtidens vuxna med goda simvanor. 

Imorgon lördag är det avslutning. Det brukar vara en riktigt trevlig stund med diplomutdelning för simskolelever och märkestagare. 

Välkommen den som har tid och hinner med 

Källviksudds badplats

kl 11:00 och en bra stund framöver. 

 

/Styrelsen