Trädgårsrester
Först av allt ett stort tack till alla som kom på förra veckans Föreningsstämma.
Så kom värmen till slut. Vilken härlig helg att påbörja vårskötseln på tomten. Bara en påminnelse, grenar, sly och annat som uppstår på föreningens 6 arbetsdagar läggs på anvisad plats under arbetsdagen. Detta är föreningens ansvar att hantera.
Däremot, grenar, sly och annat som uppstår på den egna tomten är respektive tomtägares ansvar att hantera. Elda i tunna eller köra till återvinningen men inte lägga på föreningens upplag. Då skjuter man över eget ansvar på grannarna.
En fortsatt trevlig helg med förhoppningar om regn som metorologerna har lovat.
/Styrelsen