Rättelse lupiner
En medlem ansåg att det var lite hårt skrivet och det är bara att hålla med.
T.ex. har lupiner funnits som trädgårdsväxt sedan 1800-talet enligt Wikipedia, och det är först på 2000-talet som den kom att klassas som invasiv.
De som har dessa i sin trädgård kan få fortsätta med det, de är ändå väldigt vackra och färgglada. Men, man får försöka se till att de inte sprider sig utanför tomten och gärna hjälpa till att ta bort det som finns i diken och på andra håll i våra allmänningar. Det är kanske en bra kompromiss. Och man måste inte genast åka till återvinningen. Om man till exempel inte har bil kanske man kan fråga en granne nästa gång de åker dit.
Rättelse bominlösen
Det är många som mejlat och undrat när detta sker. VI ber om ursäkt för dröjesmålet, ärendet behöver granskas ytterligare mellan båtbryggsansvarige och kassör så att alla uppgifter stämmer.
Det vi kan säga är att det är på gång i närtid.
Ikväll är det även en blåmåne enligt uppgift. Det händer när det blir två fullmånar under samma månad och i år sker det i natt. Blue moon som Elvis Presley sjöng, även om den skrevs 1934 och var en ballad i original.
Arbetsinsats
Vi önskar få hjälp med att köra dasstunnor och soptunnor ut till Kanalvägen under sommarperioden. Det är troligt att två eller tre kan behöva hjälpas åt i omgångar, och tyvärr behövs en 4-hjuling med släp eller cykel med cykelvagn. Den som är intresserad och inte kan delta på övriga ordinarie arbetsdagar enligt kalendern får gärna höra av sig. I princip är det varannan vecka för soptunnor, de som är knökafulla, och var 3e vecka för dasstunnor. Vi har inte exakt schema just nu men de närmsta dagarna bör det klarna. Och man kan anta att soptunnor töms samma dag som tomtägarnas.
Tunnor ska ut till Kanalvägen och efter tömning ska de tillbaka igen.
Självklart motsvarar några körningar fram och åter två arbetsdagar.
Därmed önskar vi alla tomtägare en fin kväll.
/Styrelsen


