Ved
En liten påminnelse om ved.
Det finns vid elcentralen mellan Höjdkroken, Kanalvägen och Myrstigen. En tall i stockar om den inte redan är hämtad. Man får kapa själv i lämpliga kubbar.
Det finns även rester av rönn och något annat nere vid Källviksudd, till vänster om man står vänd mot badet.
Och så har vi märkt upp smalare tallar i dungen vid Utgårdsvägen. De uppmärkta tallarna kan tas ned medan resten får växa till sig. Den som tar ner ordnar även med att kubba upp och ta med hem samt lägga grenarverket vid den befintliga högen vid Utgårdsvägen, inte kvar i dungen.
Det finns även ett par björkar vid Myrstigen mellan nr 10 och 14. I slänten ner mot Hoppet precis vid backen. Den enas vindfällestubbe har vi försökt räta upp men kommer inte bättre än så. Den andres vindfällerot är kvar, hela trädet ligger i nedförslut och troligen kommer stubben inte att vilja räta upp sig. Dessa två ligger otillgängligt till om man har tänkt använda 4-hjuling, men det är fritt att hämta ved.
Som alltid, använd sågskyddsbyxor och skor samt hjälm. Var försiktiga och ta hjälp om det ser för svårt ut. Man ska alltid vara två vid skogsarbete.
/Styrelsen