Värme
Så skön vecka med sol och värme. Simskolans andra vecka är avslutad och enligt hörsägen funkar det väldigt bra med allt. Några regndagar till trots. En vecka kvar och nästa lördag, 26/7, är det uppsimning och diplomutdelning.
Det kan det vara bra att hålla koll på brandrisken. MSB har en bra app ”Brandrisk ute” som kan laddas ner på telefonen. Just nu risk 2 på östra Muskö, risk 3 på huvudön
länk till apparna finns här
https://www.msb.se/sv/om-msb/kommunikationskanaler/appar/brandrisk-ute/
Vatten
Det varnas även för låga vattennivåer i magasinen, särskilt för de med egen brunn. Det har sagts förr men hushålla gärna med det egna vattnet. Våra brunnar med 50 m emellan är kopplade via marksprickor så risken finns en granne ”tömmer” någon annans brunn av misstag.
En fortsatt fin sommar
Styrelsen
