Protokoll från föreningsstämman finns upplagd under dokument. Inloggning krävs.
/Styrelsen
Protokoll från föreningsstämman finns upplagd under dokument. Inloggning krävs.
/Styrelsen
Arbetsdag 23 maj
Då har vi årets första arbetsdag nu på lördag. Arbetsledarna har uppgifterna men i stora drag blir det röjning av hasselsnår på Källvik, rensning av slånris efter höstens nedfällning samt att det behövs ett par som hjälper till med att flytta kanotställen samt förankra dessa på ett par långa reglar. Det finns säkert fler uppgifter.
Kom med oömma kläder, gärna ordentliga skor / skyddsskor om det finns.
För de som kör röjsåg är det bra att ha med skyddsbyxor men det finns även 3 uppsättningar sågskyddsholkar i kontainern som man kan låna.
Samling vid Sundshamn kl 9 som vanligt. Arbetet avslutas kl 12 då det bjuds på grillad korv och dryck.
Varmt välkomna
Återvinning
I enlighet med årsmötesbeslut har en grupp bildats, som ska titta närmare på frågan kring framtidens sophantering.
Många av er fick per mail i går en avi för 2026 års avgifter. På många av dem saknades avgift för båtplats.
Där det saknades båtplats så kommer det en kreditering för felaktig avi och en ny avi under måndagen.
/Styrelsen
I år är det inga större förändringar gällande båtplatserna vid våra tre bryggor.
Enkel uttryckt är det så enkelt som att ni behåller samma plats som år 2025.
Vill ni komma i kontakt med båtkommittén så görs det via hemsidan.
https://sundinfo.se/index.php/sidor/skickabatkomm
När det gäller förtöjning vid bryggorna/bommarna så finns vissa enkla regler sim vi gärna ser att ni följer. Klarar man inte att följa dessa enkla regler kommer man inte att tilldelas plats år 2027.
Läs mer här https://sundinfo.se/mitt-boende/bryggor-information-och-regler
/Styrelsen
Vi har under hösten 2025 samlat in önskemål gällande inlösen av båtbommar.
Nu har vi betalat/köpt in en del bommar.
Det som har framkommit under våren och på årsmötet är att vissa saknar utbetalning.
Det finns flera orsaker till detta men nu gör ett sista utrop gällande detta.
Saknar ni utbetalning och anser att ni skall ha detta då skickar ni en uppdaterad önskan.
Har ni nyligen varit i kontakt med båtkommittén via mejl, telefon eller muntlig kontakt så ber vi er ändå att meddela detta på hemsidan. https://sundinfo.se/kontakt/batkommitten
På årsmötet beslöts detta enligt Styrelsens förslag – Förvaltning av bommar
Mötet beslutade att detta förslag bifölls och gäller tills att detta införs i de nya stadgarna (två årsmöten) Föreningen sköter bommarna som om de ägs av föreningen”
Detta innebär att från och med nu förvaltas alla båtbommar till och med 6 meter som föreningens. I och med detta kommer ingen inlösen av bommar att ske efter 1 juni 2026.
Inlösenpris på båtbommar är 800 kr för bom upp till 4,5 meter och 1500 kronor för båtbommar till och med 6 meter.
/Styrelsen